Общи условия
за кредитно посредничество на “Нютън - ипотечни консултанти” ООДОбщи положения
Настоящите Общи условия определят реда за ползване на услугите, предоставяни от “Нютън – ипотечни консултанти” ООД (“НЮТЪН”) в качеството му на кредитен посредник с цел съдействие и посредничество при кандидатстване за банков кредит, както и взаимоотношенията между НЮТЪН, потребителите и търговските банки.
Със зареждането на електронната страница на НЮТЪН – www.newton.bg, Вие декларирате, че сте се запознали с настоящите Общи условия, разбирате ги, приемате ги изцяло и се задължавате да ги спазвате.
Кои сме ние?
- “Нютън – ипотечни консултанти” ООД, ЕИК 203517550, е търговско дружество със седалище и адрес на управление в гр. София, район Средец, бул. “Васил Левски” № 91, ет. 2, ап. 8, представлявано заедно и поотделно от управителите си Майя Ивайлова Ненчева и Мария Иванова Мухчиева.
НЮТЪН е регистриран кредитен посредник по реда на Закона за кредитите за недвижими имоти на потребители и Наредба № 19 от 20 октомври 2016 г. за кредитните посредници. Дружеството е регистрирано в Регистъра за кредитни посредници на Българската народна банка (“БНБ”) с рег. номер № BCI00005.
- и заповед за вписване 17405/06.02.2017 г. Можете да проверите регистрацията на НЮТЪН като кредитен посредник на интернет страницата на БНБ, секция “Банков надзор”, рубрика “Кредитни посредници”.
- НЮТЪН има право да посредничи за продукти и услуги, предлагани от всяка търговска банка, която упражнява дейност на територията на Република България, съгласно банковото законодателство и която въз основа на подписан договор с “Нютън – ипотечни консултанти” ООД е приела да отпуска банкови кредити при посредничество, съгласно своята кредитна политика и кредитно законодателство.
- НЮТЪН не предлата услуга по предоставяне на съвет, състоящ се в предоставяне на индивидуални препоръки на клиента във връзка с избора му на конкретен кредит.
Кой е потребител на услугите по кредитно посредничество, предоставени от нас?
- „Потребител“ на услугите по кредитно посредничество, предоставени от НЮТЪН, е всяко физическо или юридическо лице, което си сътрудничи с избран от него кредитен консултант към “Нютън – ипотечни консултанти” ООД с цел получаването на съдействие и посредничество при кандидатстване за отпускането на банков кредит.
- Потребителят има право да се свърже с избран от него кредитен консултант към НЮТЪН и да потърси от него експертно становище за възможностите да му бъде отпуснат банков кредит при определени параметри, респективно – да кандидатства за отпускането на такъв кредит.
- При кандидатстване за кредит потребителят трябва да предостави цялостна и вярна информация на кредитния консултант – в това число, но не само: лични данни, имуществено и семейно положение, заетост, доходи, кредитен статус, копия от необходими документи и други.
Кои са нашите кредитни консултанти?
- „Кредитен консултант“ към НЮТЪН е всеки служител на НЮТЪН по трудово и гражданско правоотношение, който е експерт в областта на банковото и кредитното дело и се е задължил добросъвестно и компетентно да съдейства и посредничи на потребителите на НЮТЪН при кандидатстване за отпускане на банкови кредити съгласно действащото законодателство.
- Кредитният консултант може да изисква от потребителя всички необходими сведения във връзка с неговото кандидатстване за отпускане на банков кредит; не носи отговорност за целостта и истинността на предоставената от потребителя информация и копия от документи, и може да откаже да сътрудничи, ако изискуемата информация или копия от документи не бъдат предоставени или се предоставят неверни или непълни такива.
- Кредитният консултант се задължава да предостави компетентно съдействие и посредничество на потребителя във връзка с неговото кандидатстване за отпускане на банков кредит на база предоставената от потребителя информация и копия от документи – като разкрие обективно и цялостно, по разбираем за потребителя начин, всички условия и обстоятелства около банковия кредит, за който потребителят кандидатства.
- Кредитният консултант към НЮТЪН не отговаря за резултата от кандидатстването за отпускане на банков кредит. Отговорността на кредитния консултант се ограничава до оказването на компетентно съдействие и посредничество.
Плащания към НЮТЪН
- Потребителят-кредитополучател не заплаща каквото и да било комисионно възнаграждение и/или каквито и да било такси на кредитния консултант на НЮТЪН или на НЮТЪН за предоставената му информация и/или съдействие.
- НЮТЪН получава комисионни възнаграждения от търговска банка-партньор само в случай на реално отпуснат банков кредит – в размери, уговорени между НЮТЪН и съответната банка.
- Потребителят следва да преведе на избраната от него банка в пълния им размер всичките дължими такси и разноски за обработка на документи, проучвания, оценки и други, които съответната банка начислява съгласно своята търговска политика и тарифи.
Процедури за подаване и разглеждане на жалби
- Жалба е всяко постъпило по реда и условията на настоящите Общи условия възражение от потребител за нарушаване на негови законни права и интереси във връзка с предложени и предоставени от НЮТЪН услуги по кредитно посредничество.
- Ако желаете да подадате жалба или сте недоволни от предоставената от НЮТЪН услуга, можете да ни уведомите по следните начини:
- На адрес на управление на Дружеството (на място или по пощата) – гр.София, п.к. 1000, район “Средец”, бул. ”Васил Левски” № 91, ет. 2, ап. 8;
- На e-mail адрес – office@newton.bg;
- По телефона – 0898 526 826;
- Жалбата трябва да бъде изготвена на български език и трябва да съдържа:
- Адресат;
- Трите имена на потребителя;
- Адрес за кореспонденция с Вас, адрес на електронна поща и актуален телефон за връзка;
- Изложение на обстоятелствата, на които се основава оплакването;
- В какво се състои искането Ви;
- Начин на получаване на отговор;
- Подпис и дата.
- Към жалбата се представя и копие от нотариално заверено пълномощно, когато се подава от пълномощник.
- Времето за отговор зависи от сложността на проблема и необходимата проверка, като спазваме законоустановения 30 (тридесет) дневен срок за отговор.
Способите за алтернативно разрешаване на спорове
- Когато решението в рамките на вътрешната процедура за подаване на жалби не Ви удовлетворява, можете да отнесете спора до съответния компетентен орган за алтернативно решаване на потребителски спорове по чл. 64, ал. 1 от ЗКНИП /секторна помирителна комисия, създадена по реда на глава девета, раздел трети на Закона за защита на потребителите/. Подаването на възражение или жалба във връзка с договор за кредит за недвижим имот не е задължителна предпоставка за образуване на помирително производство.
- Можете да сезирате секторната помирителна комисия към Комисията за защита на потребителите с подаване на заявление в писмена форма до Комисията за защита на потребителите. Заявлението и придружаващите го документи могат да бъдат подадени и по електронна поща или онлайн чрез интернет страницата на Комисията за защита на потребителите.
Отделно от горното, в случай, че счетете, че законните Ви права са нарушени, имате право да се обърнете за съдействие към Комисията за защита на потребителите (КЗП), като подадете жалба или сигнал на нейния официален електронен адрес: www.kzp.bg.
Права и отговорности
- Екипът на НЮТЪН си запазва правото по всяко време да променя дизайна, съдържанието, технологиите и функционалността на електронната страница, в това число временно или окончателно да спира част или всичките услуги с цел редизайн, включване на допълнителна функционалност или по друга причина.
- Екипът на НЮТЪН си запазва правото да поставя рекламни материали на електронната страница по начин, по който намери за добре и не носи отговорност за съдържанието на рекламните материали – доколкото същите не съставляват очевидно нарушение на закона.
- Екипът на НЮТЪН ограничава своята отговорност до предоставянето на вярно и обективно посредничество при кандидатстване за отпускането на банков кредит, базирано на изрично подадената от потребителя информация и копия от документи. Екипът на НЮТЪН не отговаря при непредставяне от страна на потребителя на цялостна, вярна и навременна информация на кредитния консултант, и не отговаря за преценките на съответната търговска банка или за промени в нейната кредитна политика.
Допълнителни разпоредби
- Всички спорове, породени от настоящите Общи условия или отнасящи се до тях, включително споровете относно техните тълкувания, недействителност, изпълнение или прекратяване, както и споровете за попълване на празноти в тях или приспособяването им към нововъзникнали обстоятелства, следва да бъдат разрешавани с разумни преговори между страните, а в случай на невъзможност за постигане на решение – от българския съд съгласно относимото българско законодателство.
- НЮТЪН си запазва правото да променя настоящите Общи условия, за което ще бъдете уведомени чрез публикация в електронната страницата.
- Настоящите Общи условия влизат в сила от деня на публикуването на тяхната последна актуализация на официалната електронна страница на НЮТЪН. Последна актуализация на Общите условия е направена на 31.01.2020г.